ازدواج از ورزش هم مفیدتر است

ازدواج چیزی شبیه به مواد نگهدارنده یا کمربند ایمنی برای زندگی است و می توان فواید آن را درست مانند یک رژیم غذایی مناسب و کارهایی همچون ورزش و سیگار نکشیدن دانست.

بهترین حالت ازدواج آن است که زوجین از عادت های درست در جهت حفظ سلامت یکدیگر تقلید کنند. دانشمندان بنا بر پژوهشی روی ۴۷۴۶ زوج بین ۵۱ تا ۶۱ سال دریافتند وقتی موضوع سلامت مطرح می شود، زوجین همانند آینه یکدیگر عمل می کنند.

اگر مردی در اوایل پنجاه سالگی از سلامت جسمانی بسیار خوبی برخوردار باشد احتمال اینکه همسرش بیمار یا ضعیف باشد، بسیار کم است. چنانچه وضعیت جسمانی مرد ضعیف باشد، به احتمال زیاد همسرش نیز می تواند در وضعیتی مشابه یا کمی بهتر باشد، زیرا زوجین در یک محیط زندگی می کنند و شرایط آنها از لحاظ تغذیه، ورزش، عواطف و استرس یکسان است.

زندگی سالم برای زوجین زمانی رخ می دهد که شرایط کامیابی برای هر دو مهیا باشد.

این حالت نه تنها به سلامت و طول عمر هر یک از آنها منجر می شود، بلکه فرصتی عالی برای همکاری همسران به وجود می آورد. در ادامه این مطالب هشت راهکار آمده است که می توانیدبه واسطه آنها سلامت جسمانی خود را در زندگی زناشویی رشد دهید :

ادامه نوشته

♦♦♦♦♦♦زن... مرد... نیازهای احساسی ♦♦♦♦♦♦

نیازهای احساسی زنها و مردها تفاوتهای اساسی با یكدیگر دارد. در چالشهای روحی زنها به اشتراك و مردها به انزوا نیاز دارند كه در نتیجه این اختلاف نیازهای احساسی، زن و مرد بدجوری برای هم شاخ و شونه میكشند….

جالبه كه میدونیم هر 2 طرف با نهایت صداقت به پیش می آیند تا خود را برای دیگری 6 تیكه كنند ولی نتیجه كاملاً عكس شده و باعث تحریك همدیگر میشوند. خودشون هم كف میكنند كه دِ بیا...یعنی چی؟؟؟!!! مثلاً زن فكر میكند با سؤالات پی درپی و ابراز دلواپسی به نظر همسرش یك زن مهربان جلوه میكند در حالیكه مرد یواشكی فكر میكند كه تحت سلطه قرار گرفته و یكهو تحریك میشود كه خود را آزاد كند!!! پس اعلام میكند كه: «خانم میزاری یه 2 دقیقه نفس راحت بكشیم یا نه؟…» زن هم گیج و منگ میشود و اصل قضیه را زیر سؤال میبرن… یعنی علاقه… زن شوهرش رو با خودش میسنجه و میگه: اگه منو دوست داشت میفهمید كه چقدر به فكرشم… واقعت اینه كه این رفتاریست كه زنها دوست دارند با آنها بشود و كلی هم باهاش حال میكنند ولی مرد اگر در شرایط نامناسب مثل خستگی باشد این رفتار حكم دریل را برایش دارد!!!

مردها هم بدتر از زنها… وقتی میبینند كه زن ناراحت است وی را با حالات خود میسنجند و بهترین دارو را برایش تجویز میكنند… تنهایی!!!… او خیلی رومانتیك زنش را به حال خود رها میكند تا برای خودش بال بال بزند و با خودش كنار بیاید. بعضی از مردها هم در این مواقع میشن آخر درك كردن و به همسرشون میگن: … نگران نباش... چیز مهمی نیست!!!
در این لحظات زنها اگر قدرت داشتند شوهرانشان را خفه می كردند!!!… آخه آدم حسابی… این چه وضعه ادراكه؟ چرا نمی خواین این تفاوتها رو درك كنید؟؟… بابا، به پیر، به پیغمبر، نیازهای احساسی و ادراكی شما با هم فرق داره… تو رو خدا اونها رو یاد بگیرین و درست عكس العمل نشون بدین… برای احساس خوشبختی لازم نیست روزی 20 بار چشماتونو خمار كنین، لباتونو چوله كنین، بگین I Love You....
آقایون بدونین…
1- باید به همسرتون نشون بدید كه بهش توجه ویژه دارین تا او حس كنه كه دوستش دارید.
2- باید با حوصله به حرفاش گوش بدید تا احساس كنه كه دركش میكنین.
3- باید یه حقوقش احترام بذارین تا بدونه به شخصیتش علاقمندید.
4-باید باهاش صمیمی باشین تا احساس خوشنودی كنه.
5-باید بهش اجازه بروز و ارائه بدید تا احساس اعتبار كنه.
خانومها توجه داشته باشین….
1- باید رفتار شما با شوهرتون توأم با پذیرش باشه تا حس كنه كه بهش اعتماد دارین.
2- نباید سعی در تغییر اون داشته باشین تا احساس اطمینان كنه و خودش تغییر بوجود بیاره.
3- باید ازش قدردانی كنین تا انگیزه پیدا كنه.
4- باید نشون بدین كه به تواناییهاش اعتقاد دارین.
5- بهش نشون بدید كه بهترین انتخاب شما اون بوده….