شانس پیدا کردن همسر خوب و کامل 1 به 258000 است

- یک استاد ریاضی در دانشگاه از نظر علمی دلیل تنهایی و عدم موفقیت در ازدواج را کشف کرد.او با استفاده از روابط ریاضی اثبات کرد شانس پیدا کردن یک شریک زندگی کامل و بدون نقص تقریبا برابر با 1 به 258 هزار است.

یک استاد ریاضی در دانشگاه از نظر علمی دلیل تنهایی و عدم موفقیت در ازدواج را کشف کرد.او با استفاده از روابط ریاضی اثبات کرد شانس پیدا کردن یک شریک زندگی کامل و بدون نقص تقریبا برابر با 1 به 258 هزار است.
Peter Backus استاد دانشگاه وارویک در مورد علت تنهایی انسان‌ها مقاله ای را منتشر کرده است.
او برای مطالعه عجیب خود از یک فرمول ریاضی مشهور به نام تساوری دریک استفاده کرد که اولین بار برای تخمین زدن احتمال وجود موجودات فرا زمینی در کره زمین به کار گرفته شده بود.
نتیجه ای که از این تحقیقات به دست آمد چندان برای مجردهای بریتانیایی امیدوار کننده نیست .برای مثال آقای Backus متوجه شد با توجه به این فرمول از میان 30 میلیون زن در کشور انگلستان ، فقط 26 زن می‌تواند به عنوان یک شریک مناسب برای او به حساب بیاید.
به این ترتیب او به این نتیجه رسید که احتمال پیدا کردن یک شریک کامل که بین 24 تا 34 سال سن داشته و در شهر محل زندگی او یعنی لندن ساکن باشد بسیار پایین است و نمی‌تواند چندان به آن امیدوار بود.
پروفسور دریک با استفاده از فرمول خود N = R* x Fp x Ne x Fi x Fc x L و جایگذاری مجهول‌های معین پیش بینی کرد بیش از 10 هزار تمدن مختلف در خارج از منظومه شمسی ما در حال تکامل هستند.
اما آقای Backus متغیرهای این تساوی را با معیارهای خود جایگزین کرد و احتمال پیدا کردن یک شریک زندگی را تخمین زد.
او در این باره گفت : شاید این موضوع کمی برای افرادی که به دنبال پیدا کردن فرد مناسبی برای زندگی خود هستند ناامید کننده به نظر بیاید ، اما خبر خوب این است که اگر شما موفق نشدید چنین فردی را پیدا کنید ، چندان مقصر نیستید چرا که احتمال آن بسیار پایین است.

گوش چپ "گوش عشق" است

گروهي از دانشمندان آمريکايي کشف کردند گوش چپ که اطلاعات خود را به نيمکره راست مغز ارسال مي کند گوش "عشق" است و بنابراين عبارات احساسي را براي درک بهتر بايد در اين گوش نجوا کرد.

به گزارش مهر، مغز انسان به دو نيمکره راست و چپ تقسيم مي شود. بخش چپ مغز منطق، توجه به جزئيات، زبان، علم و استراتژيها را نشان مي دهد و طرف راست تصورات، اشراق و سير و سلوک، ديد همزمان، تخيلات و احساسات را حاکميت مي کند.

هر يک از اين بخشهاي مغز قسمت مخالف بدن را کنترل مي کنند. بنابراين منطقي است که تصور شود يک جمله احساسي اگر مستقيما از طرف چپ بدن ارسال شود سريعتر به مراکز احساسي مي رسند.

به طور طبيعي چشم راست با زکاوت بيشتري مي تواند رنگها را درک کند اين درحالي است که بهتر است مادران گونه چپ کودک را ببوسند و يا با دست چپ کودک را در آغوش بگيرند.

در حقيقت دانشمندان دانشگاه ساسکس انگليس در تحقيقات خود نشان دادند که 85 درصد از زنان چپ دست يا راست دست کودک خود را با دست چپ در آغوش مي گيرند. به اين ترتيب واکنشهاي فيزيکي و احساسي کودک مستقيما به طرف راست مغز مادر مي رسند.

براساس گزارش تايمز، به تازگي گروهي از محققان دانشگاه "سم هاستون" آمريکا با آزمايش هزار و 120 نفر مشاهده کردند که گوش چپ در اين افراد "گوش عشق" است. به طوري که 69 درصد از موارد خاطر نشان کردند تمام عبارات شيرين و عاطفي را هنگامي که از راه گوش چپ مي شنوند بهتر درک مي کنند و تنها 56 درصد از موارد اگر اين عبارات را با گوش راست بشوند مي توانند عمق آنها را درک کنند.

عاقبت چت کردن

به من می گفت هیجده ساله هستم ... تو اسمت را بگو، من هاله هستم

بگفتم اسم من هم هست فرهاد ... ز دست عاشقی صد داد و بیداد

بگفت هاله ز موهای کمندش ... کمان ِابرو و قد بلندش

بگفت چشمان من خیلی فریباست ... ز صورت هم نگو البته زیباست

ندیده عاشق زارش شدم من ... اسیرش گشته بیمارش شدم من

ز بس هرشب به او چت می نمودم ... به او من کم کم عادت می نمودم

در او دیدم تمام آرزوهام ... که باشد همسر و امید فردام

برای دیدنش بی تاب بودم ... زفکرش بی خور و بی خواب بودم

به خود گفتم که وقت آن رسیده ... که بینم چهره ی آن نور دیده

به او گفتم که قصدم دیدن توست... زمان دیدن و بوییدن توست

ز رویارویی ام او طفره می رفت ... هراسان بود او از دیدنم سخت

خلاصه راضی اش کردم به اجبار... گرفتم روز بعدش وقت دیدار

رسید از راه، وقت و روز موعود ... زدم از خانه بیرون اندکی زود

چو دیدم چهره اش قلبم فرو ریخت ... توگویی اژدهایی بر من آویخت

به جای هاله ی ناز و فریبا ... بدیدم زشت رویی بود آنجا

ندیدم من اثر از قد رعنا ... کمان ِابرو و چشم فریبا

مسن تر بود او از مادر من ... بشد صد خاک عالم بر سر من

ز ترس و وحشتم از هوش رفتم... از آن ماتم کده مدهوش رفتم

به خود چون آمدم، دیدم که او نیست... دگر آن هاله ی بی چشم و رو نیست

به خود لعنت فرستادم که دیگر ... نیابم با چت از بهر خود همسر

بگفتم سرگذشتم را به «امید» ... به شعر آورد او هم آنچه بشنید

که تا گیرند از آن درس عبرت ... سرانجامی ندارد قصّه ی چت

دلم برای کسی تنگ است

دلم برای کسی تنگ است که دل تنگ است

دلم برای کسی تنگ است که طلوع عشق را به قلب من هدیه می دهد

دلم برای کسی تنگ است که با زیبایی کلا مش مرا در عشقش غرق می کند

دلم برای کسی تنگ است که تنم آغوشش را می طلبد

دلم برای کسی تنگ است که دستانم دستان پر مهرش را می طلبد

دلم برای کسی تنگ است که سرم شانه هایش را آرزو دارد

دلم برای کسی تنگ است که گوشهایم شنیدن صدایش را حسرت می کشد

دلم برای کسی تنگ است که چشمانم ، چشمانش را می طلبد

دلم برای کسی تنگ است که مشامم به دنبال عطر تن اوست

دلم برای کسی تنگ است که اشکهایم را دیده

دلم برای کسی تنگ است که تنهاییم را چشیده

دلم برای کسی تنگ است که سرنوشتش همانند من است

دلم برای کسی تنگ است که دلش همانند دل من است

دلم برای کسی تنگ است که تنهاییش تنهایی من است

دلم برای کسی تنگ است که مرهم زخمهای کهنه است

دلم برای کسی تنگ است که محرم اسرار است

دلم برای کسی تنگ است که راهنمای زندگیست

دلم برای کسی تنگ است که قلب من برای داشتنش عمرها صبر می کند

دلم برای کسی تنگ است که دوست نام اوست

دلم برای کسی تنگ است که دوستیش بدون (( تا )) است

دلم برای کسی تنگ است  که دل تنگ دل تنگی هایم است

كي گفته ممنوع است؟ !!!

شراب خواستم...

گفت : " ممنوع است "

 آغوش خواستم...

گفت : " ممنوع است"

 بوسه خواستم...

گفت : " ممنوع است "

 نگاه خواستم...

گفت: " ممنوع است "

 

نفس خواستم...

گفت : " ممنوع است "

...

حالا از پس آن همه سال دیکتاتوری عاشقانه ،

با یک بطری پر از گلاب ،

آمده بر سر خاکم و به آغوش می کشد  با هر چه بوسه ،

سنگ سرد مزارم را

و

چه ناسزاوار

عکسی را که بر مزارم به یادگار مانده ،

نگاه می کند و در حسرت نفس های از دست رفته ،

به آرامی اشک می ریزد .

...

تمام تمنای من اما

سر برآوردن از این گور است

تا بگویم هنوز بیدارم...

سر از این عشق بر نمی دارم

مرا اینگونه نگاه نکن دل من پر از سکوت است

 مرا اینگونه نگاه نکن دل من پر از

سکوت است سکوتی که اگر نمایان شود

عالمی را به آتش می کشد در پس پوسته ی

حرفهای من سکوتی پر معنا نهفته است صدها جلد کتاب

  یک دقیقه آن است و در تاکستان ابدیت یک شاخه انگور دارد

شرابی که از آن افشرده ام دنیایی را مست میکندودیگری را می کشد

                    مرا رها مکن    

پژوهشگران معتقدند خندیدن یک پدیده اجتماعی است

پژوهشگران معتقدند خندیدن، یکی از قدیمی ترین راه هایی ست که بشر برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می کند. میمون ها، سگ ها و موش ها هم می خندند. بچه ها پیش از حرف آمدن، میخندند هیچ کس خندیدن را به بچه ها یاد نمی دهد. 
 
سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا در گزارش اخیر خود به پدیده خنده و یافته های پژوهشگران درمورد خنده پرداخته است.آدم ها معمولا ناخودآگاه، با ریتمی منحصر به فرد و دربخش خاصی از مکالمه می خندند.

رابرت پراوین، عصب شناس و پژوهشگری که چندین دهه در مورد خندیدن تحقیق کرده است می گوید ممکن است آدم ها با شنیدن یک جوک شروع به خندیدن کنند، اما جای شگفتی است که فقط در ده تا پانزده درصد موارد خندیدن آدم ها به خاطر شنیدن یک مسئله طنزآمیز است.

خندیدن به جای این که واکنشی نسبت به یک جوک باشد، بیشتر به واکنش های اجتماعی مرتبط است.پراوین می گوید: «خندیدن یک پدیده اجتماعی ست و وجود یک فرد دیگر، از ضروریات خندیدن است».

پراوین که استاد دانشگاه مریلند است طی سال ها پژوهش دریافته است که اساساً همه گروه های زبانی از طریق یک جور«هاهاها» می خندند و الگوی مولد خنده درمغز انسان سبب تولید صدای خنده می شود و حتی اگر به زبان های چینی، انگلیسی و فرانسه صحبت کنند هم خنده را درک می کنند.

ادامه نوشته

جوک هاي آقايان و همسرانشان

مردها بر اثر كمبود عاطفه ازدواج مي كنند

بر اثر كمبود حوصله طلاق مي دن
ولي نكته جالب اينه كه بر اثر كمبود حافظه دوباره ازدواج مي كنند !!!! ؟؟؟؟

بيشتر مردان موفقيت شون رو مديون زن اولشون هستند و
زن دومشون رو مديون موفقيت شون!!!!!! ؟؟؟؟؟

مرد اولي: امان از دست اين زنها!؟ زنم تمام دارائيمو برداشت و رفت!
دومي: خوش به حالت! زن من تمام دارائي مو برداشت و نرفت !!!! ؟؟؟؟؟

زن به شوهر: من احمق بودم كه باهات ازدواج كردم!
مرد: عزيزم چرا عصباني مي شي! خب من هم عاشقت بودم اينو نفهميدم !!!! ؟؟؟؟؟

فرق پير دختر با پير پسر:
  اولي موفق نشده ازدواج كنه
ولي دومي موفق شده ازدواج نكنه !!! ؟؟؟

يه ضرب المثل آموزنده هست كه مي گه:
مردن براي زني كه عاشقشي از زندگي باهاش آسون تره !!!!! ؟؟؟؟؟؟

مرد به زن: عزيزم ممنونم ازت! تو اعتقاد به دين رو به زندگيم آوردي!
چون من قبل از ازدواج معتقد بودم جهنم اصلا’ وجود نداره !!!!! ؟؟؟؟؟؟؟

زماني كه يك زن كه با مردي ازدواج مي كند انتظار دارد كه او تغيير كند ولي اينگونه نمي شود
زماني كه يك مرد با زني ازدواج مي كند مطمئن است كه آن زن تغيير نمي كند و اينگونه مي شود

يك زن در بحث حرف آخر را مي زند
بعد از آن، هر حرفي كه مرد بزند، شروع يك بحث جديد است

قوانين طلائي همسرداري (براي مردان) ‎:
قانون اول: بايد زني داشته باشيد كه در كارهاي خانه مثل آشپزي، تميزكاري، گردگيري و ... خوب باشد‎.
قانون دوم: بايد زني داشته باشيد كه موجبات سرگرمي و خنده و شادي شما را فراهم نمايد‎.
قانون سوم: بايد زني داشته باشيد مورد اعتماد و اطمينان و راستگو‎ ...
قانون چهارم: بايد زني داشته باشيد كه از بودن با او لذت ببريد و باعث آرامش خاطر شما باشد‎ 
قانون پنجم: خيلي خيلي اهميت دارد كه اين چهار زن از وجود يكديگر بي خبر باشند ‎!!!

زن به شوهرش ميگه: شوهر همسايه هر روز صبح كه ميخواد بره سر كار زنش رو ميبوسه! تو چرا اين كار رو نمي كني؟
شوهر ميگه: آخه من كه زنه رو خوب نمي شناسم!!

بچه از باباش ميپرسه: بابا، تو بهشت زنها از شوهراشون جدا زندگي ميكنند يا باهم هستن؟
باباهه ميگه: بچه جون، اگه زنها با شوهراشون يكجا باشن كه آنجا ديگه بهشت نميشه‎ !!!

مرد احساس را كشف كرد و زن عشق را،
مرد كار را كشف كرد و زن خانه داري را،
مرد پول را اختراع كرد و زن خريد را،
از آن زمان، مرد چيزهاي بسيار زيادي كشف و اختراع كرد، و زن همچنان در حال خريد است

يك زن نگران آينده است تا زماني كه شوهر كند
يك مرد هرگز نگران آينده نيست تا زماني كه زن بگيرد
يك مرد موفق مرديست كه درآمدش بيشتر از مبلغي باشد كه زنش خرج مي كند
يك زن موفق زنيست كه بتواند چنين مردي را پيدا كند

زن خوب مثل دايناسور مي مونه كه نسلش منقرض شده ولي مرد خوب مثل سيمرغ مي مونه كه از اول يه افسانه بوده!

 اگر خيانت‌ ديديد دست نگه داريد!

خيانت داراي پيامدهاي مخربي در رابطه ميان زوجين به همراه دارد . در اينجا برخي از واكنش‌هاي متداول ـ به‌خصوص واكنش‌هايي را كه در مدت كوتاهي پس از اين اتفاق از فرد سر مي‌زند ـ بررسي مي‌كنيم و سپس، راه‌حل‌هايي براي كنار آمدن بهتر با اين موقعيت ارائه خواهيم كرد. يكي از شايع‌ترين واكنش‌هايي كه فرد خيانت‌ديده از خود نشان مي‌دهد خشم و انزجار فراوان از فرد مقابل است كه ممكن است آن را به صورت فكر خيانت و مقابله به مثل، كشتن و از بين بردن طرف مقابل يا رقيب يا هرگونه صدمه ديگر به فرد يا موقعيت اجتماعي و احترام و آبروي او نشان دهد.

از سوي ديگر، فرد به احتمال زياد ممكن است دچار افكار مربوط به سرزنش خود شود و به دنبال نشانه‌هايي مبني بر وجود عيب يا مشكلي در خودش باشد. اين اتفاق مي‌تواند تا حدي شدت پيدا كند كه فرد را به سوي خودكشي و يا از سوي ديگر تلاش‌هاي افراطي و نالازم براي تغيير خود ـ حتي تا سرحد جراحي‌هاي پرهزينه و خطرناك زيبايي ـ بكشاند. اگرچه برخي از اين واكنش‌ها تا حدي طبيعي هستند و اصولاً نمي‌توان از فرد خيانت‌ديده انتظار داشت غمگين يا عصباني نباشد، مي‌توان با اتخاذ راه‌حل‌هاي درست‌تر و پخته‌تر واكنش درست‌تري انتخاب كرد. برخي از راهكارهايي را كه در اين زمينه مي‌تواند مفيد باشد در اين جا بررسي مي‌كنيم.

دست نگه داريد

پس از پي بردن به خيانت خيلي‌ها دست به اقداماتي مي‌زنند كه بعدها خودشان را شرمنده و پشيمان مي‌كند. اين كارها ممكن است رفتارهايي چون تلفن زدن به دوستان، والدين يا همكاران فرد مقابل و بردن آبروي او در برابر ديگران، راه‌انداختن دعوا و سروصداي زياد در محل كار او، موارد شديدي مانند شروع يك رابطه جديد يا درگير شدن در روابط نامشروع بدون چارچوب و حساب‌نشده صرفاً براي انتقام گرفتن از فرد مقابل را شامل شود. بنابراين، به نظر مي‌رسد كه بيش از هر چيز صبر و تحمل زياد و جلوگيري از هر اقدام غير عاقلانه‌اي داراي اهميت فراواني است.

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه در اينجا بايد ذكر كرد اين است كه حتماً از برقراري ارتباط با فرد ديگري براي جبران خلأ فرد مقابل يا تلافي كار او اجتناب كنيد. در بسياري از موارد، پس از مشاوره، با بررسي اوضاع و يا كاهش التهاب و ناراحتي ناشي از اين امر و پشيماني فرد مقابل، ممكن است دو طرف تصميم بگيرند به ارتباط خود ادامه دهند. در اينجا، حضور فرد سوم (يا به عبارتي، چهارم) كه صرفاً براي پوشاندن خلأ فرد خيانت‌ديده يا انتقام از او وارد ماجرا شده است، بسيار مشكل‌ساز خواهدبود. مرد جواني كه از ارتباط خود با نامزدش بسيار راضي است. به رغم علاقه شديد به نامزدش، فريب دختري جوان را خورد اما نامزدش با صبر و حوصله پس از پي بردن به موضوع توانسته بود برخوردي منطقي نشان دهد و ارتباط خود را حفظ كند.

بنويسيد

يكي از بهترين و كاركشته‌ترين مشاوراني كه مي‌توانيد در شرايط سختي به او تكيه كنيد صبر و تحمل است. شايد يكي از بهترين راه‌ها براي به‌كار گرفتن اين مشاور نوشتن هر چيزي است كه در دل داريد. وقتي دفتري برمي‌داريد و هر چه در دل داريد در آن مي‌نويسيد، بيش از هر چيز بين احساسات و هيجان‌هايي كه در آن لحظه داريد و رفتارهايي كه ممكن است از شما سر بزند وقفه ايجاد مي‌كنيد. اين وقفه مي‌تواند به شما در تحمل كردن اين مسئله و كنارآمدن با آن كمك‌هاي فراواني كند. پس از نوشتن و مرور آنچه نوشته‌ايد،‌ خودتان به بسياري از افكار نادرست يا افراطي خود پي مي‌بريد و مي‌توانيد با آنها منطقي‌تر برخورد كنيد.

براي مثال، يكي از افكاري كه پس از متوجه شدن اين امر ممكن است به ذهن خطور كند اين است كه «او مرا احمق فرض كرده و به من دروغ گفته. بهش نشان مي‌دهم كه احمق كيست.» اين فكر مي‌تواند به طيف وسيعي از رفتارهاي نابهنجار و غير منطقي منجر شود، ولي با نوشتن و مرور آن، پس از مدتي، احساس و هيجان همراه با آن ملايم‌تر و قابل تحمل‌تر شود. وقتي التهاب و خشم ناشي از اين فكر كاسته شود، مي‌توان آن را با افكار ديگري مانند «احتمالاً اميدوار بوده كه من اين موضوع را نفهمم» يا «حتي اگر چنين فكري داشته، من هوشمندتر از اين حرف‌ها هستم» و يا هر فكر منطقي ديگري جايگزين كرد.

هنگامي كه پس از فهميدن مسئله به اين فكر مي‌افتيد كه «حتماً اشكالي در كار من بوده كه او مرا كافي نمي‌داند»، مي‌توان با مكث و صبر اندكي متوجه اين مسئله شد كه «اگرچه احتمال دارد مشكلي در رابطه باشد، مسلماً اين مسئله صرفاً تقصير من نيست» يا «من مي‌دانم چيزي برايش كم نگذاشته‌ام، پس مشكل صرفاً از سوي من نيست» عبارت‌هاي مناسب‌تر و تسكين‌بخش‌تري هستند.  نوشتن و مرور هر آنچه ممكن است در آن لحظه ذهن شما را مشغول كند مزيت ديگري نيز دارد: درباره خودتان و كاستي‌ها و حتي مشكلاتتان نكات بسياري مي‌آموزيد. مرور كردن و خواندن دوباره فكرها و يادداشت‌ها و تلاش براي سروكله‌زدن با آنها و يافتن جايگزين منطقي‌تري براي آنها، هم با مشغول كردن ذهن شما، التهاب و ناراحتي مربوط به ماجرا را مي‌كاهد و هم به شما در حل منطقي‌تر مسئله كمك مي‌كند.دختر جواني كه براي بار دوم از نامزد جديد خود خيانت ديده بود در پي يافتن راه‌حل به مشاور مراجعه كرد و پس از درك اين مسئله كه مشكل اصلي در خود او نيست، توانست احساس بهتري پيدا كند و راحت‌تر با اين مسئله كنار بيايد.

درد دل و مشورت كنيد

در مواقعي كه چنين مشكلي روي مي‌دهد و از آنجا كه اين امر با ناراحتي و پريشاني بسياري همراه است، مشورت و درد دل كردن با فردي ديگر مي‌تواند بسيار كمك‌كننده و تسكين‌بخش باشد. اما بايد در انتخاب كسي كه با وي مشورت مي‌كنيد دقت زيادي داشته باشيد، زيرا خيلي از افراد ممكن است براي اين كار مناسب نباشند. براي مثال، دوستي را كه خود تجربه مشابهي داشته ـ اگرچه ممكن است شما را خوب درك كند ـ براي مشورت انتخاب نكنيد. اين دوست شكست خورده ممكن است به خاطر همدلي و برانگيخته شدن احساسات مشابه در خودش و وارد كردن مسائل شخصي‌اش، شما را به بيراهه بكشاند يا آتش غم و اندوه شما را شعله‌ورتر كند. همچنين كساني كه ممكن است در آينده با هر دو نفر سروكار داشته باشند و دانستن اين مسئله باعث ازبين رفتن آبروي فرد مقابل نزد او مي‌شود براي مشاوره مناسب نيستند. اين را به خاطر داشته باشيد كه از بين رفتن آبروي فرد مقابل به ضرر خود شما خواهدبود.

از سوي ديگر، در اين شرايط حساس و آسيب‌پذير، مشاوره با فرد جوان ديگري از جنس مخالف ممكن است شما را در معرض خطر درگير شدن در رابطه ديگري قرار دهد كه به احتمال زياد منطقي و سنجيده نيست و پايان خوشي نخواهدداشت. مريم پس از به هم زدن رابطه با همسرش، متوجه شد كه يكي از دوستان وي براي حمايت و دلداري او تلاش زيادي مي‌كند. واز دريافت حمايت مردانه‌اش لذت مي‌برد، تا جايي كه روزي متوجه شد وابستگي‌اش به همسر به اين فرد منتقل شده است. به نظر مي‌رسد مشورت با افراد ميانسال يا همجنس که به تجربه و خرد آنها اطمينان داريم و مي‌توانيم به رازداري و كمك ايشان اعتماد كنيم، بهترين گزينه براي مشورت و كمك گرفتن است.

بخوانيد

با گشتي در بازارهاي كتاب مي‌توانيد كتاب‌هاي خودياري مناسبي پيدا كنيد كه به شما در درك و فهم مسئله خيانت و كنار آمدن با آن كمك كنند.  خواندن كتاب‌هاي مرتبط با اين قضيه مانند «چرا بعضي مردها خيانت مي‌كنند؟» يا كتاب‌هايي كه به طور كلي در كنار آمدن با مشكلات و ناراحتي‌ها به ما كمك مي‌كنند يكي از راه‌هايي است كه مي‌تواند علاوه بر حل مشكل كنوني، در آماده كردن فرد براي مقابله با مشكلات بعدي نيز راهگشا باشد.

سالگرد ازدواج

1) زن :عزيزم اميد وارم هميشه عاشق بمانيم وشمع زندگيمان نوراني باشد.
2) مرد: عزيزم کي نوبت کيک مي شه؟

*****
روز زن
1)زن : عزيزم مهم نيست هيچ هديه اي برام نخريدي يک بوس کافيه
2)مرد: خوشحالم تو رو انتخاب کردم اشپزي تو عاليه عزيزم (شام چي داريم؟)
*******

روز مرد
1) زن :واي عزيزم اصلا قابلتو نداره کاش مي تونستم هديه بهتري بگيرم.
2) مرد:حالا اشکال نداره عزيزم سال ديگه جبران مي کني (چه بوي غذايي مي ياد)

*****
40 روز بعد از تولد بچه
1) زن:واي ماماني بازم گرسنه هستي , (عزيزم شير خشک بچه رو نديدي)
2)مرد: با دهان پر(نه عزيزم نديدم , راستي عزيزم شير خشک چرا اينقدر خوشمزه است)
******

40 سال بعد
1)زن :عزيزم شمع زندگيمون داره بي فروغ ميشه ما پير شديم
2)مرد :يعني ديگه کيک نخوريم
******

2 ثانيه قبل از مرگ
1) زن :عزيزم هميشه دوستت داشتم
2) مرد: گشنمه
*****

وصيت نامه
1) زن: کاش مجال بيشتري بود تا درميان عزيزانم مي بودم ونثارشان مي کردم تمام زندگي ام را!!
2) مرد:شب هفتم قرمه سبزي بديد
*****

اون دنيا
1)زن : خطاب به فرشته ي مسول :خواهش مي کنم ما را از هم جدانکنيد , نه نه عزيزم , خدايا به خاطر من(((وسر انجام موافقت مي شه مرد از جهنم بره بهشت )))
2)مرد :خطاب به دربان جهنم: حالا توي بهشت شام چي ميدن